OPROEP vrijwilligers voor Museumtuin van Gaasbeek

Natuur en Bos van de Vlaamse overheid zoekt bijkomende vrijwilligers voor verschillende taken in de Museumtuin van Gaasbeek. Geïnteresseerden zijn welkom op de infodag op 22 augustus.

Aards paradijs

De Museumtuin van Gaasbeek wordt niet voor niets een stukje aards paradijs genoemd. Een deskundig team van Natuur en Bos creëerde er samen met hun toptuiniers in de voorbije dertig jaar een prachtige tuin. Een tuin opgebouwd zoals de kasteeltuinen rond 1900. Een ode aan de Belgische tuiniers uit deze periode. Zij ontwikkelden teeltmethodes en planten die wereldwijd belangstelling wekten. De kennis en vaardigheden uit die gouden periode vormen de rode draad in de Museumtuin.

Een bloeiende vrijwilligerswerking

Dankzij een bloeiende vrijwilligerswerking wordt de Museumtuin de laatste vijf jaar ook opengesteld voor bezoekers. Van mei tot oktober zijn bezoekers op alle dagen behalve maandag welkom in de tuin. De vrijwilligers zorgen voor het onthaal, het toezicht en geven boeiende gidsbeurten. Sinds kort helpen ook enkele vrijwilligers, begeleid door de tuiniers, mee aan het onderhoud van de tuin.

Oproep nieuwe vrijwilligers

Natuur en Bos lanceert nu een oproep voor nieuwe vrijwilligers. Als vrijwilliger kies je zelf of je toezicht wil houden, gidsbeurten wil geven of een handje wil helpen in de Museumtuin. Je kan elke maand kiezen op welke (halve) dagen je wil werken.

Hilde Groenweghe, Natuur en Bos: “Als vrijwilliger in de Museumtuin kies je voor een flexibele en nuttige tijdbesteding in de prachtigste omgeving. Je komt bovendien terecht in een fijne groep mensen met een groot hart voor de Museumtuin, tuinieren, geschiedenis en elkaar.”

Infodag op 22 augustus

Wie interesse heeft om vrijwilliger te worden kan zich inschrijven voor de infodag voor vrijwilligers op zondag 22 augustus om 10u30 in kasteel Groenenberg. Tijdens deze dag wordt vrijblijvend meer uitleg gegeven over wat het vrijwilligerswerk precies inhoudt. Voor meer info of om in te schrijven voor de infodag kan je mailen naar [email protected]. Meer info over de Museumtuin vind je op www.museumtuingaasbeek.be.